Müşteri Memnuniyeti |
memnun olup devamlı ürün ve hizmet almaya
devam etmesini sağlamak çok zordur.
Dünya'da bunu başarmış birçok büyük marka vardır, Dijital
baskı sektöründe ise dünyaca meşhur
bazı markalar , örneğin HP ve EPSON gibi markalar
Müşteri memnuniyetlerini öncelikli tutarken
,Türkiye'de bu konuda OPTIMUM DIGITAL ve
OPTIMUM ESki
Bayisi Ankara merkezli CMYK firmasını
örnek gösterebiliriz.
Müşteriler bu firmalardan memnun olmuş ,ürünlerini devamlı almış, başkalarına önermişlerdir ve
bunu yıllardır yapmaktadırlar. Ancak bu firmalarla sorun yaşadıklarında firmaların ne yaptığı çok
önemlidir.
İşte bu konuya örnek olacak , bir şeyi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Dünyaca Meşhur APPLE firması son aylardaki çıkan ürünlerin
beklenmeyen düşük satış
performansının yanında , birde eski model Telefonlarının yapılan
güncellemeler ile yavaşlaması ve
bataryalarının bir anda kapanması ile gündeme APPLE bunu
bilinçli yaparak YENİ ÜRÜN ALIMINA zorluyor algısı yayılmaya başladı.
Bu algı aslında 1 senedir duyuluyordu ,ancak müşteri memnuniyetini hep çok yukarda tutan APPLE
ne yaptı ?
28 Aralık itibari ile bir bildirim yayınlayıp, belirli güncellemelerden sonra eski model telefonlarda
gücü azalmış batarya sebebi ile kapanmaların yaşandığını ve bunun APPLE ile bir direkt bağlantısı
olmadığını ancak müşterileri için eskiyen bataryaları garanti kapsamı dışındakilere ciddi indirimle
vereceğini duyurdu. Bu duyunun orjinalini buradan da bakabilirsiniz (https://www.apple.com/iphone-
battery-and-performance/)
Burada APPLE bu konuda ne yapmış oldu ?
- SAKLANMADI ,GİZLENMEDİ,
- SORUNUN VARLIĞINI KABUL ETTİ,
- SORUNUN KENDİLERİNDEN DEĞİL ANCAK ESKİYEN BATARYADAN OLDUĞUNU
SÖYLEYEREK FİRMA ÜZERİNDEKİ YOĞUNLAŞMAYI VE MÜŞTERİ ÖNCELİĞİNİ
ÖNE ÇIKARDI,
-BİRDE BUNUN YANINDA BATARYALARDA CİDDİ İNDİRİM YAPARAK MÜŞTERİYE
YANINIZDAYIZ ALGISI ORTAYA KOYDU.
Bu yapılan belki beklentilerin üzerinde değil ancak yine de APPLE satışlarını ve memnun
müşterilerinin devamlılığı için bunları yaptı.
Dijital baskı sektöründe'de APPLE'ın yaptığı şeyleri yaparsanız bence başarı kaçınılmaz.
Müşteri'de gelen her türlü olumsuz bildiri bir FIRSATTIR.
FIRSATLARI KAÇIRMAYIN!!!
Dijital Baskı'da Müşteri Memnuniyeti ...
Reviewed by Safak Aydogan
on
Aralık 30, 2017
Rating: