Dijital baskı'da Tedarikçi ve Müşteri arasındaki çıkar çatışmaları....

Para için tedarikçileri yöneten müşteriler

Ticaret kar amacı ile mal ve hizmetlerin, 

para ile

ifade edilebilen bütün değerlerin alım ve 

satım işlerinin 

tamamına verilen addır. 




İşte dijital baskı sektöründe 'de ticaret bu amaçlarla yürürken , Hem Tedarikçi hemde 

Müşteri arasında geleceği düşünmeden yapılan çıkar çatışmaları vardır .

Bu çıkar çatışmalarına bazı örnekler aşağıdaki gibidir ;

  • Tedarikçi , müşterisi piyasa araştırmayan ve duygusal , güvene dayanan insanlara yüksek fiyattan  ürünler satması,

  • Müşterinin , Tedarikçi ile yıllarca çalışması, yıllarca o müşterinin her türlü ihtiyaç ve zor durumda Tedarikçinin hep yanında olması ancak Müşterinin 1 kuruşa tedarikçi değişmesi,
Bir havuç etrafındaki Tedarikçiler

  • Müşterinin ciddi Tedarikçiye borçları varken  ,borçları ödemeyi askıya alıp ,başka tedarikçiden hesap açması, kendisine kredi yaratması,

  • Tedarikçinin , Müşteri'nin direkt müşterilerine de ürün satarak ,müşteriyi baltalaması,

  • Müşterinin , Tedarikçiyi her daim diğer tedarikçileri gösterip tehdit etmesi,

  • Borçlarını ödemeyen Müşterinin Tedarikçiyi kötülemesi.

  • Tedarikçinin, ön ödeme alarak getireceğini söylediği makine veya malzemeyi vermemesi ...
  • ........v.b


Bunlar piyasamızdaki gerçeklerdir.

Karşılıklı çıkarların çatıştığı Ticaret'te , TİCARİ ETİK, herkes tarafından konuşulan ama 

uygulamaya geldiğinde 

herkesin kendisine yonttuğu ve kendi çıkarını düşündüğü bir yerdir.

TİCARETTE GÜVEN OLMAZ , veya SERBEST PİYASA EKONOMİSİ terimler aslında, 

yobazlaşmış ve 

geleceği daha da kötü olan bir ticaret ortamına hızlıca gidildiğinin göstergesidir.

Herkes geleceği düşünmeden , bugünü hızlıca harcıyor...








Dijital baskı'da Tedarikçi ve Müşteri arasındaki çıkar çatışmaları.... Dijital baskı'da Tedarikçi ve Müşteri arasındaki çıkar çatışmaları.... Reviewed by Safak Aydogan on Kasım 27, 2017 Rating: 5
Blogger tarafından desteklenmektedir.